Tanel Kangert soovitab: kuidas valida ratast kruusateele?

Poes uut ratast valides võib võhikul silme eest kirjuks minna – erinevaid mudeleid ja nüansse on niivõrd palju, et ei oska valimist isegi kuskilt alustada. Profirattur, Veloteek rattapoe pidaja ning 15. augustil Jõulumäel toimuva Gravel Grinder rattavõistluse eestvedaja Tanel Kangert andis mõned näpunäited, kuidas valida ratast, mis saab hakkama kruusateedel ja muudel erinevatel pinnastel ning kuidas selle rattaga ka võistlusteks valmistuda.

Olulisim on rehvivalik

Kruusa ei tasu karta. Isegi tavalise maanteerattaga, millel on all vähemalt 26mm rehvid, võib kruusatee väga nauditav olla. Maanteerattaga peaks muidugi leidma suhteliselt puhta, aukude ja lahtiste kivideta tee. Enne veel, kui uut ratast valima asutakse, võiks mõelda, et ehk on sobiv juba olemas ja tuleks lihtsalt võimalikult laiad rehvid olemasolevale alla panna (ideaalis 30+mm ja väike muster).

Parima elamuse saab spetsiaalse rattaga

Et tagada parim kruusateedel sõidu elamus ning väiksem närvikõdi kummipurunemise kartuses, võiks tutvuda spetsiaalsete cyclo-crossi või gravel-tüüpi ratastega. Gravel on järjest enam jõudmas poodidesse, asendades nišitoote rollis olnud cyclo-crossi rattaid ja pakub mõistlikku lahendust ka neile, kes soovivad ühte ratast, mis oskaks kõike. Samuti on Gravel rattad ideaalseteks kaaslasteks matkadel, kuna tänapäevased rattakotid mahutavad sadula alla ja raami külge panduna kõik vajamineva. Ja mis veel – laiade rehvide ja alt laieneva “oinasarvega” on tähelepanu garanteeritud.

Käikude arv on vähetähtis
Kuna meie maa on tasane ja mägede vallutamist eriti ei nõua, on käikude arv Eesti oludes vähetähtis. Siiski on minu soovitus selline – mida lihtsam ja robustsem süsteem, seda lollikindlam.

Võistlema minnes pööra tähelepanu rehvirõhule

Rehvirõhk on ilmselt tähtsaim asi, millele peab võistlema minnes tähelepanu pöörama. Siinkohal pole küsimus selles, kui palju panna võib, vaid kui vähesega hakkama saab. Ennekõike soovitan mugava sõidu huvides panna rõhku pisut vähem, kui tavakasutajad üldiselt harjunud. Võin kinnitada- veerevus väiksemast rõhust ei halvene aga juhitavus ja mugavus paranevad küll.

Võistlusele kaasa rehviparanduskomplekt ja tuulekindel üleriie

Kindlasti tasub võistlema minnes kaasa võtta ka rehviparanduskomplekt. Näiteks Gravel Grinderi näol tegu on seiklusliku sõiduga ja lihtsamad tööriistad peaksid sõitjal endal käepärast olema. Kuna teinekord võib söögipunktides vabalt kuni pool tundi kuluda, ei oleks ka väike tuulekindel vest või kilejope kaasa võtta halb mõte, sedasi on uuesti sõitma hakates soe sees ja minek kohe hea.

Gravel Grinder Estonia 2020

15. augustil Jõulumäel

Posted on July 20, 2020 in Uudised

Back to Top